Ahliah School Taking Action Towards Zero Hunger | مدرسة الأهليّة تسعى لاتّخاذ بعض الإجراءات بهدف الحدّ من الجوع
Thu, 18 Oct 2018
Posted in Preschool | Lower School | Middle & Upper School | Alumni

Every year, worldwide, one thirdof the food produced for human consumption - approximately 1.3 billion tonnes - gets lost or wasted. Meanwhile, 10.7% of the human population, that's 821 million people, suffer from chronic undernourishment

In Lebanon, food insecurity has increased since 2013 with 34.4% of the population are in need; that’s over 2 million people (United Nations, 2017), and 49% of Lebanese are worried about access to food, according to the World Food Program. 

 

Ending world hunger is possible, and this year at Ahliah, we are supporting the United Nations’2030 goal and taking making a pledge towards Zero Hunger, and what better day to start than on World Food Day, October 16.

In every division, we will be actively raising awareness about Food Wasteand how to build sustainable agricultureand food systems

 

Across all divisions, we encourage all our students to participate in our annual One Kilo Day Campaignwhere we collect food donations as part of the World Food Day. 

If you would like to support our campaign, you can donate a kilo of canned and/or packaged food by Monday October 22

 

For the Preschool Division, with your consent and support, our students will be donating on a daily basisany packaged foods that they have not eaten by the end of the day (this will be ongoing throughout the entire year, feel free to be sending extra foods with your child anytime you can). With the help of Food Blessed, the foods will be gathered and donated to feed the hungry all across Lebanon. 

 

World population is expected to reach 8.6 billion by the year 2030, therefore, one of our greatest challenges is increasing food production in a sustainable manner so that everyone can be adequately and nutritiously fed without over-exploiting the Earth’s ecosystems (UNESCO).

In Lower School, students will be learning about the importance of sustainable agriculture by participating in planting activities all year round –students will maintain and improve our school garden by enriching it with more plants that can be used in our daily lives. 

Our Middle School students will be learning about Food Waste and Plastic Waste and taking action in numerous activities throughout the year, including, researches and presentations in English and Arabic lessons, planting in Science lessons, several Art projects with international organisations, they will also be launching a “Fruits Day”in the school cafeteria, promoting a nutritious natural diet.

Upper School have started an initiative this year, calling it “Feed One”, a cooperation activity amongst all students to figure out 1% of their spending on any outing.

Grades 10, 11 and 12 will also be volunteering at Food Blessed this entire year, helping to serve meals, packing and sorting food, clean up and organize, and more support work that will help individuals and families suffering fromhunger, get healthy meals. 

 

 

                                                                                  .........................................................................................................

 

في كلّ عام، يهدر ثلث الأغذية المنتجة للاستهلاك البشريّ في العالم، أي حوالى 1.3 مليار طنّ. في حين نسبة 10.7٪ من السّكّان، أي نحو 821 مليون شخص، يعانون من نقص حادّ في التّغذية.

في لبنان، ازداد انعدام الأمن الغذائيّ منذ عام 2013 مع وجود 34.4٪ من السّكّان بحاجة للغذاء؛ أي أكثر من 2 مليون شخص (الأمم المتّحدة، 2017) ، و49٪ من اللّبنانيّين قلقون بشأن الحصول على الغذاء، وذلك وفقا لبرنامج الغذاء العالميّ.

إنّ القضاء على الجوع في العالم أمر ممكن. وفي هذا العام في مدرسة الأهليّة، نحن نواجه ما عرضته الأمم المتّحدة ونتعهّد بالقضاء على الجوع، وما من يوم أفضل للمبادرة بهذه الخطوة أكثر من يوم الأغذية العالميّ والمصادف في 16 تشرين الأوّل.

في كلّ المراحل التّعليميّة في مدرستنا، سنعمل بشكل نشط على زيادة الوعي بين تلاميذنا حول الفضلات الغذائيّة وكيفيّة بناء نمط حياة للنّظم الزّراعيّة والغذائيّة المستدامة.

ففي مختلف المراحل التّعليميّة، نشجّع جميع تلاميذنا على المشاركة في حملتنا السّنويّة "يوم الكيلو" حيث نجمع التّبرّعات الغذائيّة كجزء من يوم الأغذية العالميّ.

إذا كنتم ترغبّ في دعم حملتنا، يمكنكم التّبرّع بالكيلو من الطّعام المعلّب و/أو الموضوع في كيس بإرساله مع أولادكم قبل يوم الاثنين الموافق 22 تشرين الأوّل.

وفي قسم الرّوضات، بموافقتكم ودعمكم، سنشجّع تلاميذنا على المشاركةوالتّبرّع بالأطعمة المعبّأة الّتي لم تؤكل وذلك حتّى نهاية اليوم (سوف تستمرّ هذه المبادرة طوال العام الدّراسيّ، ولا تتردّدوا فيإرسال أيّ طعام إضافيّ مع أولادكم في أيّ وقت. هذا الطّعام سيتمّ التّبرّع به لجمعيّة  Food Blessed الّتي تعنى بالعائلات الفقيرةفي جميع أنحاء لبنان.

من المتوقّع أن يصل عدد سكّان العالم إلى 8.6 مليار نسمة بحلول عام 2030، لذلك فإنّ أحد أكبر التّحديات الّتي تواجهنا،هو زيادة إنتاج الأغذية بطريقة مستدامة، لتغذية الجميع بشكل كافٍ، دون الإفراط في استغلال النّظم الإيكولوجيّة للأرض (اليونسكو).

سيتعلّم تلاميذنا في المرحلة المتوسّطة عن هدر الطّعام والنّفايات البلاستيكيّة، وسيتّخذون إجراءات في العديد من الأنشطة على مدار السّنة، بالإضافة للأبحاث والعروض التّقديميّة في الدّروس الإنجليزيّة والعربيّة، والزّراعة في دروس العلوم، والعديد من المشاريع الفنّيّة مع المنظّمات الدّوليّة. وسيقومون بتعزيز اتّباع نظام غذائيّ طبيعيّ من خلال "يوم الفواكه" في كافتيريا المدرسة.

بدأت المرحلة الثّانويّة مبادرة هذا العام، واصفة إيّاها بـ "Feed One/إطعام شخص"، وهو نشاط تعاون بين جميع التّلاميذ لمعرفة 1 في المئة من إنفاقهم على أيّ نزهة.

كما سيقوم تلاميذنا في الصّفوف الثّانويّة بالتّطوّع  في Food Blessedخلال العامّ بأكمله، وذلك للمساعدة في تقديم الوجبات، وتعبئة الطّعام وفرزه، إضافة إلى المزيد من أعمال الدّعم والتّنظيم الّتي ستساعد الأفراد والأسر الّذين يعانونمنالجوع بالحصول على وجبات صحّيّة.




Comments
Name
Title
Comment